Microsoft Lync liderem w obszarze Unified Communications według najnowszego raportu Gartnera

Rozwiązanie Microsoft Lync zostało ponownie zaliczone do grona liderów najnowszego badania niezależnej firmy Gartner „2014 Magic Quadrant for Unified Communications (UCMQ)”. Jak wskazują autorzy raportu, w czasie lat funkcjonowania na rynku Microsoft Lync zwiększył swoje możliwości z zakresu telefonii i wideokonferencji, natomiast sama jego organizacja dojrzała do integracji z innym oprogramowaniem dla przedsiębiorstw.

Głównym celem wdrożenia ujednoliconej komunikacji jest zwiększenie produktywności pracowników firmy oraz usprawnienie procesów biznesowych wewnątrz przedsiębiorstwa. Eksperci Gartnera wyróżniają katalog produktów, które prowadzą do tego celu przez znaczne usprawnienie różnorodnych metod komunikacji w firmie. Mówiąc o komunikacji ujednoliconej powinniśmy pamiętać o obszarach, jakie obejmuje: telefonii, systemach audio i wideo konferencji, obsłudze wiadomości oraz opcjach komunikacji błyskawicznej opartej na sygnalizacji obecności, zintegrowanych spójnym interfejsem pozwalającym na wygodny dostęp do wszystkich funkcji z dowolnego urządzenia. Istotnym elementem tych rozwiązań jest też możliwość współpracy z innymi aplikacjami biznesowymi.

Raport Gartnera „Magic Quadrant for Unified Communication” co roku wskazuje liderów, którzy dysponują najbardziej kompleksową ofertą w zakresie ujednoliconej komunikacji (UC) oraz odnoszą sukcesy w tej dziedzinie. Wyróżniając Microsoft Lync, twórcy raportu zwrócili szczególną uwagę na integrację z aplikacjami pakietu Office, Active Directory i Skype, dzięki czemu stał się bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw. Klienci potwierdzają, że funkcje Lync można łatwo zintegrować z procesami biznesowymi i aplikacjami, tworząc nowe i skuteczne sposoby wykonywania zadań. Jego możliwości rozszerza również rosnąca oferta partnerów. 

Gartner podkreślił również strategię partnerów Microsoft, którzy obecnie pozycjonują Lync jako narzędzie dostosowane do wymogów firm w zakresie telefonii, komunikacji w czasie rzeczywistym oraz systemów audio-wideo w salach konferencyjnych. Stopniowo wsparcie uzyskają również inne zestawy aplikacji biznesowych Microsoft, m.in.: Office Graph (który wykorzystuje systemy uczące się w celu określenia kontekstu i dopasowania odpowiednich dokumentów, konwersacji i użytkowników) czy asystent głosowy Cortana.

Raport identyfikuje pięć cech ujednoliconej komunikacji, które będą miały wpływ na sukces produktu i zadowolenie użytkowników, w tym: user experience, mobilność, interoperacyjność, rozwiązania chmurowe i hybrydowe oraz dostosowanie do różnych grup użytkowników. Liderzy raportu utrzymują silną pozycję na rynku, a dzięki partnerom handlowym z doświadczeniem w dostarczaniu UC, potrafią dotrzeć do przedsiębiorstw o zróżnicowanym profilu działalności niezależnie od położenia geograficznego.

Według raportu, na wdrożeniu rozwiązań UC szczególnie zyskają przedsiębiorstwa z bardzo dużą liczbą pracowników – rozwiązania takie jak Microsoft Lync pomogą im usprawnić wiele procesów wewnątrz firmy oraz zwiększyć produktywność pracowników. Redukcja kosztów telefonii, wygodna i efektywna komunikacja ze współpracownikami w rozproszonych oddziałach, organizacja spotkań w formie wideokonferencji, ogromne oszczędności czasu i pieniędzy dzięki zmniejszeniu liczby podróży służbowych to tylko niektóre z zalet, jakie zyskuje firma korzystająca z Microsoft Lync. 

Najnowsza wersja raportu „Magic Quadrant for Unified Communication” jest dostępna na stronie: http://www.gartner.com/technology/reprints.do?id=1-1YWQWK0&ct=140806&st=sb