10 faktów o Veeam Software z okazji jubileuszu 10-lecia firmy

Firma Veeam® Software już od dziesięciu lat stoi na straży dostępności informatycznej w przedsiębiorstwach i instytucjach – dziś na całym świecie jest ich ponad 205 tysięcy. Z okazji jubileuszu firmy przedstawiamy kilka faktów, o których nie wszyscy wiedzą, a które pomogły Veeam Software w odniesieniu sukcesu w swojej dziedzinie.

 1.  Zespół Veeam. Firma założona w 2006 roku przez Andreia Baronova i Ratmira Timasheva początkowo zatrudniała tylko 13 pracowników. Obecnie Veeam prowadzi działalność w przeszło 180 państwach i zatrudnia ponad 2200 osób w 32 krajach.

 2.  Skupienie się na własnej rentowności zamiast poszukiwania inwestorów venture capital. Firma Veeam Software powstała bez zewnętrznych inwestycji z wykorzystaniem środków, które Andrei Baronov i Ratmir Timashev uzyskali ze sprzedaży Aelita Software firmie Quest Software (następnie przejętej przez Della). Od czasu założenia Veeam stale się rozwija. Przychody za 2015 rok wyniosły 474 mln dolarów, a wyniki za drugi kwartał 2016 r. pokazują wzrost o 38 proc. rok do roku. 

 3.     Dlaczego świętujemy właśnie teraz? 10 października to jedna z najważniejszych dat w historii Veeam. W 2007 roku właśnie tego dnia zapowiedziano pierwszy produkt Veeam – Veeam FastSCP for VMware ESX Server. Od tego czasu Veeam konsekwentnie podąża ścieżką innowacyjności i obecnie ma w ofercie 8 produktów, 3 kolejne w drodze oraz 4 aktualizacje zaplanowane na IV kwartał 2016 roku. 

 4.   Backup kontra dostępność. Veeam był pionierem rynku dostępności – jako pierwszy zidentyfikował problem „deficytu dostępności” i zaczął tak projektować produkty, by pomóc klientom go zniwelować. W 2014 roku firma opublikowała swój pierwszy raport poświęcony temu zagadnieniu. Miał on na celu uświadomienie dyrektorom IT, jak wielkie znaczenie ma dostępność danych dla współczesnych przedsiębiorstw, których sukces zależy od zdolności do zagwarantowania nieprzerwanej działalności (Always-On Enterprise). Z najnowszego raportu Veeam Availability Report 2016, który uwzględnia opinie 1140 decydentów IT z 24 krajów, wynika, że koszt przestojów wzrósł aż o 6 mln dol. w ciągu 12 miesięcy.

 5.   Światowe uznanie. Veeam otrzymał pierwszą nagrodę VMworld w 2007 roku, po czym przez cztery lata z rzędu zdobywał kolejne laury w wielu kategoriach. Ogółem, w ciągu swojej 10-letniej historii, Veeam zdobył ponad 80 prestiżowych, międzynarodowych nagród branżowych.

6.     VeeamON, czyli własna konferencja branżowa poświęcona ciągłości działania. Veeam po raz pierwszy pojawił się na międzynarodowej imprezie (VMworld) w 2007 r., a siedem lat później, w 2014 r., zorganizował własną konferencję Premiere Data Center Availability Event – VeeamON w Las Vegas. Wzięło w niej udział 1300 osób, spośród których 27 proc. stanowili goście zagraniczni z 44 krajów. Kolejna konferencja VeeamON 2015 przyciągnęła niemal 1800 uczestników. Edycja VeeamON 2017 odbędzie się w Nowym Orleanie w Luizjanie w dniach 16-18 maja.

7.    Działalność lokalna. Oprócz globalnego wydarzania Veeam prowadzi również serię konferencji VeeamON Forum. W 2016 r. odbyły się one w 10 miastach: Warszawie, Tokio, Dubaju, Moskwie, Hanau, Stambule, Paryżu, Londynie, Rzymie i Pradze. Zorganizowano też szereg mniejszych spotkań VeeamON Tour w innych miastach na całym świecie.

8.     Partnerstwa kluczem do sukcesu. Veeam to firma, która prowadzi działalność wyłącznie w oparciu o kanał partnerski. Wprowadzony w maju 2008 roku Program Veeam ProPartner, zapewnił partnerom Veeam wsparcie niezbędne do udanej współpracy oraz identyfikowania nowych źródeł przychodów. Obecnie Veeam ma 41 tysięcy lojalnych partnerów w swoim programie.

9.     Awans do grona liderów w ciągu trzech lat. Veeam po raz pierwszy pojawił się w raporcie Gartner Magic Quadrant for Data Center Backup & Recovery Software w 2013 roku i wystarczyły mu trzy lata, żeby awansować do kwadrantu Liderów. Według Gartnera, Veeam zwiększył liczbę wdrożeń w sektorze korporacyjnego backupu maszyn wirtualnych, a jego klientami jest 70 proc. przedsiębiorstw z listy Fortune 500.

 10. Zadowolenie klientów najwyższym priorytetem. W ciągu 10 lat działalności łączna liczba klientów Veeam wzrosła do 205 tysięcy, a wskaźnik satysfakcji klientów jest obecnie najwyższy w branży i wynosi +61. W 2016 roku Veeam świętował pozyskanie 200-tysięcznego klienta lotem ZERO-G Experience®, dowodząc, że nawet grawitacja nie stanowi żadnego ograniczenia.

Więcej na: https://www.veeam.com/pl